Rijden op elektriciteit wordt een grote toekomst toegedicht, maar vooralsnog is het aandeel elektrische auto’s in het totale wagenpark beperkt. Naast de hoge aanschafprijs van elektrische auto’s veroorzaakt de afwijkende laadinfrastructuur terughoudendheid bij het grote publiek om elektrische auto’s aan te schaffen. Daarbij is sprake van een kip-ei probleem: openbare laadpalen zijn alleen interessant als er veel elektrische auto’s rondrijden en rondrijden met elektrische auto’s vereist veel laadpalen. Om die cirkel te doorbreken, hebben onder andere netbeheerders fors geïnvesteerd in de aanleg van laadpalen. Die pogingen beginnen vruchten af te werpen. Het Amsterdamse bedrijf NewMotion, een van de belangrijkste Europese aanbieders van laadpalen, wordt namelijk overgenomen door Shell. Daarmee wordt een belangrijke stap gezet op weg naar het overbruggen van de grote kloof tussen rijden op elektriciteit enerzijds en op benzine/diesel anderzijds.
ACM beëindigt de volumekorting voor de grootindustrie
Nauwelijks kostenefficiënte alternatieven voor CCS
Voor het eerst: bird curtailment